Gol TV needs to increase the number of bars subscribed to its channel in Madrid.


And there is nothing more important for a Madrid bar, that is a Real Madrid fan, than the Champions League. The white team has won it 13 times and those dates are numbers that their followers have engraved in their hearts.



Gol TV - PR/Data


Gol TV necesita aumentar el número de bares abonados a su canal en Madrid.


Y no hay nada más importante para un bar madrileño seguidor del Real Madrid que la Champions League. El equipo blanco la ha ganado 13 veces y esas fechas son números que sus seguidores tenen grabados en su corazón.



Mi trabajo

Mediapro Foundation - Internet/OOH



La Fundación Mediapro colabora con los colectivos más desfavorecidos de África.


Y necesita ayuda para seguir desarollando su labor. Por eso lanza una campaña para recaudar fondos bajo la idea de que con un boli se pueden hacer cosas incréibles; como un retrato hiperrealista o firmar con él para colaborar a llevar a Niger agua, médicos  o comida.

The Mediapro Foundation collaborates with the most disadvantaged groups in Africa.


And needs help to continue developing their work. That is why they launch a campaign to raise funds under the idea that incredible things can be done with a pen; as a hyper-realistic portrait or sign with it to help bring water, doctors or food to Niger.

Total Channel - PR/Online/RRSS 


Total Channel sabe lo importante que es el Dia de los Enamorados.


Por eso hace este regalo a todas las parejas enamoradas el 14 de febrero, proponiendo que a veces el verdadero amor no está en dar, sino en quitar.



Total Channel knows how important Valentine's Day is.


That is why he makes this gift to all couples in love on February 14, proposing that sometimes true love is not in giving but, in taking.

Barclays Bank - Online/RRSS 


Barclays Bank tiene una gran presencia en productos para la jubilación y quiere aumentar el conocimiento y la venta de sus planes de pensiones.


En esta serie de anuncios de formato corto para internet y redes sociales, se remarca en tono de humor la importancia del ahorro para la jubilación. El mensaje que transmite es, invierte para tu jubilación porque quizás los jóvenes que tendrían que pagarla no puedan hacer frente a ese gasto.


Barclays Bank has a large presence in retirement products and wants to increase

awareness and sales of its pension plans.


In this series of short-form ads for the internet and social networks, the importance of saving for retirement is humorously highlighted. The message it transmits is, invest for your retirement because perhaps the young people who would have to pay for it cannot afford that expense.

Barclays Bank - Radio

Barclays Bank - Online/Exterior

movistar - Online/TV


movistar quiere lanzar una campaña de imagen que hable de los sentimientos más que de la tecnología punta, de la que ya disponen y que es conocidad por sus usuarios.


Se rodó un anuncio para televisión y redes sociales con la relación entre un futbolista, que se lesiona, y su fisioterapeuta. Después de meses de recuperación, el jugador le agradece a su fisio toda la ayuda que le ha prestado de una manera emotiva.



movistar wants to launch an image campaign that speaks of feelings more than of the

cutting-edge technology, that they already have and that is known by its users.


An advertisement was shot for television and social networks with the relationship between a soccer player, who is injured, and his physiotherapist. After months of recovery, the player thanks his physio for all the help he has given him in an emotional way.

LaLiga - Online/TV


LaLiga quiere distanciarse de las otras competiciones nacionales y poner en valor todos los activos que la componen. Comunicar que es la mejor competición de fútbol del mundo porque aquí están los mejores jugadores, los mejores goles y los mejores equipos. Por supuesto que hay más ligas, pero no son LaLiga.

 

Al igual que hay muchos murallas pero la más grande, más larga y más famosa es La Muralla China. Cuando se habla de murallas, esa es la primera que nos viene a la cabeza por su grandeza. Hay muchas más, pero la Muralla China, es “La Muralla”. También hay muchos besos, pero el que recordamos es el primero que nos dimos. Recordamos el sitio dónde nos lo dimos, el lugar y por supuesto la persona a quién se lo dimos, y siempre tendrá un lugar especial en nuestra vida. Vendrán más besos, pero el primer beso es “El Beso”.

 

Con LaLiga pasa lo mismo. Hay muchas Ligas, pero la más grande y la que todo el mundo quiere ver es LaLiga.


LaLiga wants to distance itself from other national competitions and value all the assets

that make it up. Communicate that it is the best football competition in the world because

here are the best players, the best goals and the best teams. Of course there are more

leagues, but they are not LaLiga.


Like there are many walls but the largest, longest and most famous is The Chinese Wall. When it comes to walls, this is the first that comes to mind because of its greatness. There are many more, but the Chinese Wall, is "The Wall". There are also many kisses, but the one we remember is the first we gave each other. We remember the place where we gave it and of course the person to whom we gave it, and will always have a special place in our life. More kisses will come, but the first kiss is "The Kiss."


The same thing happens with LaLiga. There are many leagues, but the biggest and the one that everyone wants to see is LaLiga.

Ministerio de Defensa - Online/TV.


El Ministerio de Defensa de España quiere comunicar que es un organismo muy comprometido con el Medio Ambiente, algo que es desconocido para la mayoría de españoles. De las grandes extensiones de terreno rural que tienen para llevar a cabo su labor la mayoría no las utilizan, dejando cientos de kilómetros cuadrados salvajes, favoreciendo el crecimiento de la flora y la fauna autóctonas. Como consecuencia de este empeño, animales y plantas se desarrollan y multiplican como en ningún lugar del país, subrayando el compromiso de este organismo con el Medio Ambiente.


Bajo el concepto “El Medio Ambiente es nuestro mejor aliado”, rodado con unidades reales y en zonas del Ministerio, se remarca de una manera interactiva y visual la idea de que al igual que el Ministerio de Defensa cuida el Medio Ambiente protegiéndolo y cuidándolo, él hace lo mismo ayudando a sus unidades en el desempeño de su labor.


The Spanish Ministry of Defense wants to communicate that it is an organization that is highly committed to the environment, something that is unknown to most Spaniards. Of the large

extensions of rural land that they have to carry out their work, most do not use them, leaving

hundreds of square kilometres wild, favouring the growth of native flora and fauna. As a result of this effort, animals and plants develop and multiply like nowhere else in the country, underlining the commitment of this organization to the environment.


Under the concept "The environment is our best ally", shot with real units and in Ministry areas, the idea is highlighted interactively and visually that, just as the Ministry of Defense cares for the Environment, protecting and caring for it, he does the same by assisting his units in carrying out their duties.

Ministerio de Defensa - Radio

Ministerio de Defensa - Online/Prensa

Barclays Bank - TV


Entre la gama de productos de Barclays Bank está la Hipoteca Remunerada. Un servicio distinto que te da intereses por tu hipoteca y que además no tiene nada parecido en el mercado. El banco quiere comunicar esta gran ventaja de una forma elegante y clara.

 

Un Oxímoron es una “Figura retórica de pensamiento que consiste en complementar una palabra con otra que tiene un significado contradictorio u opuesto”. Una forma de lenguaje que sirve para explicar con varios ejemplos qué es la hipoteca-remunerada. 


Among Barclays Bank's range of products is the Paid Mortgage. A different service that

gives you interest on your mortgage and that also has nothing similar in the market.

The bank wants to communicate this great advantage in an elegant and clear way.


An oxymoron is a "rhetorical figure of thought that consists of complementing a word with another that has a contradictory or opposite meaning." A form of language that serves to explain with several examples what the paid-mortgage is.


Asociación Española Contra el Cáncer - Online/TV


La Asociación Española Contra el Cáncer siempre ha destacado por su lucha contra esta enfermedad en todas sus formas. En este caso, quiere remarcar los efectos negativos del tabaco, y más concretamente, contra su presencia en el cine.

 

Los actores y actrices son un modelo que imita gran parte de la sociedad. Al verlos en la pantalla queremos ser como ellos y ellas. Vestir igual y copiar sus comportamientos, y cuando salen fumando, también queremos imitarles. En esta campaña, la AECC lucha contra esa percepción, previniendo a los espectadores sobre ese “Efecto Halo” de las estrellas del cine y la pantalla.


The Spanish Association Against Cancer has always stood out for its fight against this

disease in all its forms. In this case, he wants to highlight the negative effects of tobacco

and more specifically against its presence in the cinema.


Actors and actresses are a role model that much of society imitates. When we see them on the screen we want to be like them. Dress the same and copy their behaviors, and when they appear smoking, we also want to imitate them. In this campaign, the AECC fights against this perception by warning viewers about the “Halo Effect” of movie and screen stars.

movistar - Exterior


Movistar quiere reforzar el vínculo de movistar+ con el cine en el Festival de Cine de San Sebastián. Para ello, lanza una aplicación para móviles durante el Festival dónde se puede encontrar toda la información relevante: películas, actividades, pases, secciones …

 

Bajo el concepto “Descubre el Festival de San Sebastián por dentro” se lanza una campaña con fuerte impacto visual. En ella, se reproducen con una estética de rayos-x fotografías de elementos, personas u objetos que definen o están presentes en él.

Movistar wants to reinforce the link between movistar + with cinema at the San Sebastián

Film Festival. To do this, it launches a mobile application during the Festival, where you

can find all the relevant information: films, activities, shows, sections ...


Under the concept "Discover the San Sebastian Festival from the inside", a campaign with strong visual impact is launched. Photographs of elements, people or objects that define or are present at the Festival are reproduced with an x-ray aesthetic.

HBO (JUEGO DE TRONOS) - EVENTO



HBO quiere promocionar el lanzamiento de la 7ª temporada de su exitosa serie Juego de Tronos.


Se organiza un evento en plena Plaza de Callao, en el corazón de Madrid. Con personajes reales de la serie que te invitan a abrir el portón y a entrar en su enigmático mundo. Dentro solo los más afortunados podrán descubrir imágenes inéditas de la serie. Y verán a los propios protagonistas que te retan a realizar unas acciones que no te dejarán indiferente. Un evento con gran acogida de público y viralidad.

HBO wants to promote the launch of the 7th season of its hit series Game of Thrones.


An event is organized in the Plaza de Callao, in the heart of Madrid. With real characters from the series that invite you to open the gate and enter their enigmatic world. Inside, only the most fortunate will be able to discover unpublished images from the series. And they will see the protagonists themselves who challenge you to perform actions that will not leave you indifferent. An event with great public reception and virality.

Land Rover - TV



Land Rover quiere lanzar su modelo Freelander y posicionarlo como el Todo Terreno más campero de todo el mercado, aunque se vea mucho por la ciudad.


Todas las personas tenemos una parte animal en el interior que no podemos ocultar muchas veces. Nuestros comportamientos en la ciudad nos delatan, y hacemos gestos y actos que demuestran nuestro origen ancestral. Con el Freelander pasa lo mismo, por mucho que se le vea por las calles, su origen es otro.


Land Rover wants to launch its Freelander model and position it as the most rural SUV in

the entire market, even though it is seen a lot around the city.


All people have an animal part inside that we cannot hide many times. Our behavior in the city betrays us, and we make gestures and acts that demonstrate our ancestral origin. The same thing happens with the Freelander, no matter how much it is seen on the streets, its origin is different.


ING - Branded Content



ING lanza una campaña bajo el concepto “Es el momento de desaprender” para reposicionarse en mitad de una crisis de reputación de la banca y en un contexto de grave crisis económica. Se comunicó en medios tradicionales, pero había que explicar este novedoso concepto de forma más amplia y clara.

 

Se creó un programa de TV de 60 minutos presentado por una reputada periodista y con relevantes personajes españoles de distintas disciplinas, dónde explicaban que era desaprender para ellos. Los resultados fueron muy buenos  en ventas, visualizaciones y menciones.



ING launches a campaign under the concept "It is time to unlearn" to reposition itself in

the middle of a banking reputation crisis and in a context of serious economic crisis. It

was communicated in traditional media, but this new concept had to be explained more broadly

and clearly.


A 60-minute TV program was created, presented by a renowned journalist and with relevant Spanish characters from different disciplines where they explained what unlearning meant for them. The results were very good in sales, views and mentions.

Vichy - Online/TV



Vichy no solo tiene productos para mujeres. También dispone de productos para los hombres y entre ellos está Dercos Anticaída, un producto que previene la caída del cabello masculino.


Para comunicarlo se quiere seguir con el tono elegante y visual de Vichy pero haciendo hincapié en que es un producto masculino pero con una prescripción femenina.


Vichy doesn't just have products for women. It also has products for men and among

them is Dercos Anticaída, a product that prevents male hair loss.


To communicate this, we want to continue with the elegant and visual tone of Vichy but emphasizing that it is a masculine product but with a feminine prescription.

Schweppes Light - TV



Schweppes quiere comunicar que su refresco light tiene muchas menos calorías pero  conservando el sabor de siempre que lo ha hecho inconfundible.


"Más sabor, menos calorías" es el posicionamiento de la campaña dónde un par de jóvenes 

retan a todo un equipo de fútbol americano para mostrar que se puede disfrutar de la vida con menos calorías.

Schweppes wants to communicate that its diet soda has much fewer calories but retaining

the same old flavor that has made it unmistakable.


"More flavor, less calories" is the positioning of the campaign where a couple of young people
they challenge an entire football team to show that you can enjoy life with fewer calories.

Repsol Moto GP - TV



Repsol ha patrocinado durante muchos años el mundial de motociclismo y la categoría de Moto GP.


Para un piloto de la categoría reina competir en el equipo Repsol es lo máximo a que puede aspirar en el mundo de la dos ruedas. Al igual jugar un mundial de fútbol, competir en la tierra batida de Paris o jugar en la NBA es lo más elevado en otros deportes

Repsol has sponsored the motorcycle world championship and the Moto GP category for many

years.


For a rider in the top category, competing in the Repsol team is the best he can aspire to in the world of two wheels. Just like playing a World Cup, competing on the clay of Paris or playing in the NBA is the highest in other sports.